Hoe werkt de huisartsenpost?
Altijd eerst bellen
De huisartsenpost is bestemd voor gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag.
U kunt niet zonder afspraak binnenlopen. Als u ons belt, krijgt u het snelste de hulp die u nodig heeft.
Bij een mogelijk levensbedreigende situatie bel altijd 112
Belangrijk om te weten
- Door de week, tijdens kantooruren belt u naar de eigen huisarts, óf de plaatselijke huisarts waar u op dat moment verblijft.
- Al onze telefoongesprekken worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden.
- Wij streven er naar om zo efficiënt mogelijk de juiste zorg te bieden. Hierbij houden wij rekening met de ernst en snelheid waarmee uw klacht behandeld moet worden.
- De HAP verleent geen reguliere huisartsenzorg, maar helpt patiënten de nacht of het weekend door totdat zij zorg kunnen krijgen van hun eigen huisarts.
- Kom alleen naar de HAP als u daarvoor bent uitgenodigd door de triagist
- U dient zelf voor vervoer te zorgen naar de huisartsenpost (familie, vrienden, buren, taxi of openbaar vervoer)
- U kunt worden uitgenodigd op de locatie Terneuzen of de locatie Oostburg.
- Neem altijd een geldige legitimatie (identiteitsbewijs, paspoort, rijbewijs) mee en een actueel medicatie-overzicht.